Je ziet dat tegenwoordig internet heel erg belangrijk is. Dat dan ook op alle gebieden die je maar kan bedenken, aangezien je letterlijk alles over elk onderwerp kan opzoeken. Zo is het bijvoorbeeld het geval dat vooral business erg veel steunt op zoekmachines als Google. Dus ook daarop moet je proberen je concurrentie voorbij te gaan. Een interim online marketeer kan je daarbij helpen, aangezien die daar veel ervaring mee heeft en natuurlijk ook daarin is gespecialiseerd. Je kan dus als klant daar gewoon terecht en het vertrouwen hebben dat ze alles voor je doen om de beste te zijn op dat gebied.
Seo
Dit is iets wat zeker bij een interim online marketeer hoort, de specialiteit van seo. Net zoals sitecore cms hoort het bij het volledig pakket van het kunnen en doen op de markt van de connectie en verkoop op internet. Stel dat je bijvoorbeeld in de markt van sportartikelen zit. Er zijn heel veel concurrenten die daar dus ook op doelen, het feit dat ze bovenaan de zoekmachine willen zijn als iemand bijvoorbeeld ‘’sportbroek’’ opzoekt. Meestal werkt het namelijk zo dat je als consument een van de eerste 4 à 5 websites gaat uitkiezen om daar vervolgens je bestelling te plaatsen. Alleen als je naar de goedkoopste artikel zoekt, zou je nog wel wat kunnen scrollen.
Social media
Ook social media speelt een grote rol in online succes. Je kunt contact met je klanten onderhouden en makkelijk nieuwe klanten vinden. Dat besef is inmiddels overal wel doorgedrongen, maar de kennis is niet in iedere organisatie aanwezig. Een interim online marketeer kan dit voor je opzetten en de kennis van social media binnen je organisatie opfrissen. Zo ben je straks goed vertegenwoordigd op alle socials en boor je nieuwe klanten aan door te adverteren op TikTok, Facebook en in Google.
Daarom zo belangrijk
Het feit is dus als je er niet aan meedoet, dat je er gelijk door achter loopt op je concurrenten. Vrijwel iedereen maakt dan gebruik van interim online marketeer of de sitecore cms. Het hangt er natuurlijk vanaf welke richting je op wilt gaan. Maar met alleen face-to-face verkoop kom je niet zo heel ver. Het is natuurlijk allemaal niet verplicht, maar toch zeker wel aan te raden.
Over de auteur